Nu startar uthyrningen av nya hyresrätter i Stockholm

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2013 10:06 CET

Idag startar uthyrningen av de hyreslägenheter som uppförs i området där det gamla motellet Gyllene Ratten tidigare låg i Fruängen. Lägenheterna kommer hyras ut i etapper.

- I den första etappen hyr vi ut 44 lägenheter och i februari släpps den andra etappen med 34 lägenheter. Totalt tillförs 166 nya hyresrätter till stockholmarna, säger Bo Östlund som är projektledare på Familjebostäder.

Den nybyggda fastigheten kv Gyllene Ratten ligger cirka 10 minuter från Fruängens Centrum och ligger i det nya kvarteret som växer fram där det gamla motellet Gyllene Ratten låg. Sammanlagt är det 166 hyreslägenheter på 41-106 kvadratmeter fördelat på 1-4 rum och kök. Första inflyttning planeras med start sommaren 2014.

Samtliga lägenheter hyrs ut via Bostadsförmedlingen i Stockholm.