En intensiv veckas arbete i Växjö och Malmö för Familjeterapeuterna Syd.

Familjeterapeuterna Syd's intensiva arbete med att starta upp en BUP mottagning i Växjö fortsatte förra veckan den 22a januari. Mötet gick ut på att uppdatera medarbetarna på det arbete som redan har gjorts samt planera det fortsatta arbetet som krävs för att verkställa idéen om att starta en BUP mottagning i Växjö med psykoterapeutisk behandling i fokus.

Under torsdagen så fortsatte medarbetarna sitt arbete i Växjö genom att ställa ut på Välkomstmässan  på Linneuniversitetet. Det blev en lyckad dag fylld nätverkande med potentiella samarbetspartners samt diskussion med intresserade studenter. Vi spred information om vikten av psykisk hälsa samt att vi erbjuder rabatterade priser till studenter. Ebba Fransson höll i en tävling där studenter engagerade sig genom att svara på frågor om psykisk hälsa, och vinsten som delades ut till vinnaren bestod av ett kostnadsfritt stöd och rådgivningssamtal hos Ebba. Vi var glada att se så många som engagerade sig!

På fredagen avslutades veckan med en medarbetardag i Malmö där kollegorna samlades. Vi diskuterade hur vi tolkar och arbetar med företagets ledord: Respekt, Transparens och Glädje. Eftersom det var första medarbetardagen 2020 så gick vi även igenom de spännande projekt Familjeterapeuterna Syd har planerat inför det kommande året. Vi ser fram emot att verkställa dessa projekt och dela dem med er!

• Mental hälsa

• råd & stöd