Familjeterapeuterna Syd AB är med på Jobb - & utbildningsmässan i Olsbergs arena

På onsdag 20 mars 2019 står vårdbolaget Familjeterapeuterna Syd AB med som en av flera deltagare på Jobb & utbildningsmässan i Olsbergs arena, Eksjö. Sedan fyra månader har de öppnat en psykoterapimottagning i Eksjö där privatpersoner och uppdragsgivares klienter kan gå i samtalsbehandling för olika utmaningar. Soldatförbundet och Eksjö kommun är några av vårdbolagets flera uppdragsgivare. Familjerådgivare Pernilla Jennervall kommer att arbeta 50 % med start 25 mars 2019. Familjeterapeuterna Syd AB handleder och utbildar också, bl. a i behandlingsmetoden Interpersonell terapi och Systemteori. Till hösten 2019 erbjuder de utbildningsinsatser med inriktning på Lösningsfokuserat arbetssätt på småländska höglandet, närmare bestämt Eksjö. På mässan i Olsbergs arena kan besökare prova att sitta i en samtalshörna i deras monter, ställa frågor till studenter från Psykolog- och Beteendevetarprogrammen på Linnéuniversitetet i Växjö. Det finns även en tävling som man kan delta i och vinna presentkort till Lennarts konditori i Eksjö. Välkommen att besöka Familjeterapeuterna Syd AB i deras monter på mässan.

• Jönköping