Vi öppnar ny mottagning i Kristianstad för psykoterapi och familjerådgivning våren 2019

Ing Marie Andersson, Socialpedagog, leg Psykoterapeut, auktoriserad Familjerådgivare, certifierad i Sorgbearbetning är först på plats i Kristianstad för att öppna vår nyaste mottagning i Skåne.

Ni kan komma till Psykoterapi i Kristianstad via Vårdval Psykoterapi som innebär att du kan få en remiss från din vårdcentral för behandling av depression, ångest och stressrelaterad psykisk ohälsa. Det går också bra att boka tid hos oss som privatbetalande klient för Psykoterapi.

Familjer, Par och rådgivande samtal kan NI enbart boka privat hos oss i Kristianstad.

Här presenterar Ing Marie sig med egna ord:

Jag är leg psykoterapeut med Psykodynamisk inriktning (PDT) och auktoriserad Familjerådgivare. Båda är skyddade yrkestitlar och därmed en kvalitetssäkring. Jag är ackrediterad i Psykodynamisk terapi (PDT) av region Skåne, Vårdval Psykoterapi hos Familjeterapeuterna Syd AB. Jag är även certifierad handledare i Sorgbearbetning.

I psykodynamisk psykoterapi utgår jag bl.a. från anknykningsteorin och våra relationer.
Tillsammans försöker vi medvetandegöra det omedvetna för att en ny insikt och förståelse skall växa fram.
Jag arbetar mycket med ”fria associationer”.

Livsåskådning har följt mig som en ”röd tråd” genom livet. Först genom mina 11 terminer till psykodynamisk psykoterapeut och i en del terapier. Det kan vara av värde att uppdatera vår historia.

I närmare 10 år har jag arbetat som familjerådgivare/familjeterapeut med framförallt par, men även andra familjekonstellationer. Jag är ”fri”i mitt tänk av metodval. IngKommunikation, sex -samlevnad är en av mina specialiter.

Under fem år var jag handledare på ett HVB hem med målgruppen vuxna missbrukande par. Jag åtar mig gärna handledningsuppdrag. Jag har lång och bred erfarenhet bland annat inom socialtjänst och missbruksvård.

Min önskan är att kunna starta gruppterapi för äldre. Äldres tankar kring pensionering, åldrande och förluster.

Jag bedriver enbart samtal på svenska.

Sociala Omsorgslinjen med inriktning mot socialpedagogiskt behandlingsarbete. Malmö Högskola. 1987 -1990

Interaktionistisk psykoterapi & Interaktionistiskt behandlingsarbete. System och kommunikationsteori med inriktning mot individ, familj, organisation och behandlingsarbete,1991-1993.

S:t Lukas grundutbildning till psykoterapeut.1998 - 2000.

Sexologi, Malmö Högskola 2005.

Socialrätt, Kristianstad Högskola 2001-
2002.

Psykoterapeutexamen i Individualpsykoterapi med psykodynamisk inriktning. Ersta Sköndal Högskola 2012

Leg psykoterapeut 2012