Kultrudagarna i Hed 14-15 juli

För 11 året i rad är det nu åter dags för Kulturdagarna i Hed. Det har blivit en fin tradition, Kulturdagarna som startades med att en av deltagarna i Vävstugan i Hed tyckte att det var dags att göra något! Iden slog rot och nu är det dags för årets upplaga.Kulturdagarna engagerar både föreninger och företag, man visar upp/guidar och delar med sig av vad som händer i vår fina bygd, och på lördag kväll är det grillkväll med underhållning i kolhuset i karmansbo. www.karmansbo.se

Under dagarna kan man, bland mycket annat, delta i en gammaldags skollektion på skolmuseet i Hed, gå på kyrkogårdsvandring, gå upp i kyrktornet, uppleva en smälta i Karmansbo Smedja, besöka Heds vävstuga, bagarstuga, smedjans brukslägenhet, besöka Heds If och gå på trädgårdsvandringar.

Speciellt för i år är invigningen av f.d. KURJ-järnvägen nu färdig cykelväg, uttersberg  lördag 14 juli 11.00,

målet är at man skall kunna cykla från riddarhyttan till köping På det som en gång var världens bredaste smalspåriga järnväg, (det blev fel på måtten vid beställning på 1800-talet). http://www.kulturbygd.se/krampen.pdf

Läs mer omprogrammet här>>

Välkommen till kul-turdagarna i hed 2012