Sofie Andersson blir ny Marknadschef för Färna Herrgård

Sofie Andersson är ny Marknadschef för Färna Herrgård och Spa sedan den 1 februari. Hon har de senaste fyra åren arbetat som Marknads-och Försäljningschef på Stiftelsen Idre Fjäll som är en av Nordens största enskilda fjällanläggningar.

Sofie har en lång och gedigen erfarenhet från marknadsföring, försäljning, PR-arbete, affärs- och destinationsutveckling inom besöksnäringen. Hon började sin karriär som Sveriges yngsta turistchef för Sigtuna Turism och har därefter haft rollen som Marknads- och Försäljningschef för bland annat Steninge slott, Sala Silvergruva samt Affärsresande och Evenemang vid Uppsala Tourism.

- Färna har varit en personlig favorit för mig under många år när det gäller Spa och restaurangbesök, säger Sofie Andersson.

- Jag är imponerad över den klass som restaurangen håller och alla utmärkelser de fått genom åren. Jag ser verkligen framemot att få bli en del av deras team och hoppas kunna medverka till nya framgångar, avslutar hon.

Sofie har bidragit till en mycket positiv utveckling vid alla sina tidigare arbetsplatser. Under de senaste tre åren har Idre Fjäll haft en markant ökning av såväl svenska som internationella gästnätter med nästan en fördubbling av logiintäkterna sommartid, vilket Sofie varit en del av som Marknads- och försäljningschef.

- Jag är jätte glad över denna rekrytering och är övertygad om att hennes personliga egenskaper och breda erfarenhet från branschen kommer att gynna Färnas fortsatta utveckling, säger Wenche Engström, Vd Färna Herrgård & Spa.

- Att hon arbetat i både små och stora företag och lyckats öka såväl besökare som varumärkeskännedom oavsett de ekonomiska förutsättningarna ser jag som en enorm styrka hos henne, avslutar Wenche.

För ytterligare frågor kontakta gärna:

Wenche Engström, Vd Färna Herrgård & Spa, wenche.engstrom@farnaherrgard.se, 070-306 02 66

Sofie Andersson, Marknadschef Färna Herrgård & Spa, sofie.andersson@farnaherrgard.se, 070-680 92 66

• Gastronomi

• Dalarna

Färna Herrgård & Spa erbjuder upplevelser och övernattningar både för mötes- och privatgästen med fokus på mat, spa- och naturupplevelser.

Herrgården är omgiven av bergslagsnatur med Färna Ekopark och sjöarna Norrsjön & Lillsvan runt hörnet. Här finns ett lusthus för vigslar & ett  mausoleum med utsikt över vattnet, unikt i sitt slag. I Stora stallet finns Färna Herrgårdsbod, 300 kvm shopping i rustik miljö.

Herrgården ägs av Gerald och Wenche Engström med Wenche som Vd.

Färna Herrgård & Spa är utvald av Svenska Möten och medlem i Svenska Spahotell. Hotellet är Svanenmärkt och restaurangen är 25% KRAV-märkt.

Färna Herrgård & Spa på webben
Färna Herrgård & Spa på Facebook