Fasadgruppen går med i Håll Nollan – samverkan för noll olyckor i byggbranschen

Fasadgruppen går med i Håll Nollan – samverkan för noll olyckor i byggbranschen

Håll Nollan är en medlemsorganisation som driver utvecklingsarbete inom bygg- och fastighetsbranschen med fokus på säkerhet och arbetsmiljö. Tillsammans arbetar medlemsföretagen mot den gemensamma visionen – att ingen ska skada sig på våra byggarbetsplatser. Genom bland annat kunskapsdelning, utbildningar, gemensamma standarder och arbetssätt hjälps man åt att förbättra arbetsmiljö- och säkerhetsarbetet i branschen.

För Fasadgruppens del innebär medlemskapet en möjlighet och vara med och påverka branschen i stort och att kunna påvisa att vårt arbetssätt med samverkan främjar arbetet med en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Pål Warolin, VD och Koncernchef på Fasadgruppen kommenterar:

”Att arbeta säkert och skapa en säker arbetsmiljö är självklart för oss. Som entreprenör har vi ett ansvar och en viktig roll i arbetet för olycksfria arbetsplatser. Ett medlemskap i Håll Nollan ger oss inte bara ett brett nätverk utan också ytterligare kunskap och verktyg för att fortsätta utvecklingen av vårt säkerhetsarbete”.

Verksamheten inriktas på fyra intresseområden: Ledarskap och kultur, Kunskap och kompetens, Gemensamma arbetssätt och standarder samt Kravställa som beställare.

Läs mer om Håll Nollan på: www.hallnollan.se

Fasadgruppen Sverige AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,2 miljarder kronor och har cirka 600 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.