​Kvalitets- och Miljöcertifierad koncern

​Kvalitets- och Miljöcertifierad koncern

Fasadgruppen fortsätter att satsa och utveckla sin verksamhet och arbetar samtidigt aktivt med miljö och kvalitet. Nu har alla dotterbolag i koncernen blivit godkända och certifierade enligt ISO 9001 och 14001. Att arbeta systematiskt med fungerande arbetsprocesser inom dessa områden är en prioriterad fråga.

Fasadgruppen är inne i en expansiv fas och sedan starten 2016 har 18 bolag gått med i koncernen. Som ett led att fortsätta att upprätthålla och säkerställa ett systematiskt kvalitets- och miljöarbete i hela koncernen, har nu Fasadgruppens alla dotterbolag certifierats enligt standarderna ISO 9001 och ISO 14001 under ett koncerngemensamt certifikat utställt till Fasadgruppen Norden AB.

En hållbar struktur med fungerande arbetsprocesser och tydliga företagsmål när det gäller Miljö och Kvalitet, är en viktig och prioriterad fråga i koncernen. Certifieringen leder till ett tydligt ledningssystem, som i sin tur innebär en effektivare och mer medveten organisation och i nästa steg till större affärsnytta både för Fasadgruppen och våra kunder.

Fasadgruppen kommer fortsatt att fokusera på uppsatta mål inom dessa områden för att tillgodose kundens behov med kvalitet och miljö i fokus. Tydliga ansvarsområden och rutiner i koncernen, innebär att företaget kan arbeta mer fokuserat och medvetet inom koncernen och på så sätt utveckla företaget ytterligare.

Att alla dotterbolag i koncernen är certifierade visar på att miljö och kvalitet är en viktig fråga och att det handlar om att arbeta rikstäckande i hela koncernen med dessa frågor. Mattias Widmark, Kvalitets- och Miljösamordnare på Fasadgruppen kommenterar:

”Certifieringen i sig är ett led i att skapa en organisation med en stark och hållbar verksamhet, där det finns en struktur som underlättar den dagliga verksamheten och bidrar till att underlätta ett kontinuerligt arbeta inom Miljö och Kvalitet. Det blir ett kvitto för Fasadgruppens kunder och samarbetspartners, att det är en prioriterad fråga”.

Mattias Widmark, Kvalitets- och Miljösamordnare Fasadgruppen Norden AB, tel. 070-538 06 38.

Fasadgruppen Norden AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,2 miljarder kronor och har cirka 600 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.