ICON BK

​Revolutionerande nyhet från ICON

Frissiga hår är ett ständigt återkommande problem i den kära hårvärlden. Vi plattar, fönar, använder återfuktande oljor och kämpar på, bara för att en stund senare upptäcka att det faller några regndroppar från skyn. Frustrationen som uppstår då kan nog bara den som vet vad detta innebär uppleva – burrigt, frissigt hår som lever sitt egna liv brukar bli resultatet och allt slit med plattången känns förgäves.

Alla föds med negativt laddat hår. Lockiga hår drabbas i regel oftare av friss, men även de med riktigt tunt och fint hår kan få sin beskärda del. Men även om naturen har sin gång med negativa laddningar i håret, finns det väl inget som säger att naturen inte kan utvecklas?

ICON introducerar ett helt nytt hårvårdssystem som är ett miljövänligare och säkrare alternativ till en klassisk keratinbehandling. Genom Biotin och Keraveg 18 omdefinierar och förvandlar BK ditt hår genom positivt laddade joner som tar bort den negativa laddningen i håret och lämnar det glansigt, mjukt och utan friss. Håret blir mycket mer motståndskraftigt i fuktiga miljöer och du kan utan problem gå ut en regnig dag utan att oroa dig för frissigt hår.

BK består enbart av naturliga och organiska ingredienser, som ger en mångsidighet och prestanda som är jämförbar med keratin, utan de hydrolyserade animaliska proteinerna. BK är med andra ord helt vegansk.

Med BK kommer du ta ditt hår till nästa nivå genom dessa tre produkter:

1. WASH shampoo rengör håret och förbereder det inför steg 2.

2. BATH treatment behandlar håret och aktiverar den positiva laddningen som bidrar till mjukt hår utan friss.

3. SMOOTH leave in skyddar håret genom värmeskydd och att det verkar färgbevarande, samt gör det motståndskraftigt i fuktiga miljöer.

BK finns nu att köpa i utvalda hårsalonger.