Fastighetsägarna Service Stockholm AB rekryterar Carl Thorfinn som affärsområdeschef Juridik

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2017 09:50 CEST

Fastighetsägarna Service , Carl Thorfinn

Carl Thorfinn har rekryterats till Fastighetsägarna Service Stockholm som affärsområdeschef. Carl kommer närmast från Volvo Cars där han varit bolagsjurist med ansvar för främst avtalsrätt och immaterialrätt. Han har tidigare arbetat bland annat som konsultchef och försäljningsdirektör på Zacco.

- Jag är mycket nöjd över rekryteringen av Carl. Han har lång erfarenhet från det juridiska området i kombination med ett stort affärsdriv och kundfokus. Våra jurister är välkända i fastighetsbranschen för sin spetskompetens och det finns stor potential att utveckla vårt erbjudande och ytterligare befästa vår starka position. Affärsområdet Juridik har haft en fantastisk utveckling under de senaste åren och Carl har de rätta egenskaperna och erfarenheten för att lyfta verksamheten till nästa nivå”, säger Stefan Younes, VD Fastighetsägarna Service Stockholm

Rekryteringen av Carl Thorfinn är en del av Fastighetsägarna Stockholm Services fokus på den nya marknaden som fastighetsägare befinner sig i.

- Att vara fastighetsägare idag innebär nya utmaningar och stora krav på juridisk kompetens. Det pågående omstörtande teknikskifte med "smarta hem" och nya tjänster kopplade till fastigheten innebär att nya avtal och juridisk expertis behövs för att maximera fastigheternas värde. Min ambition är att vi ska vara det självklara valet för fastighetsägare när de behöver lösa komplexa juridiska fastighetsfrågor, minimera risker och få rådgivning inom allt som omfattas av fastighetsrätten, säger Carl Thorfinn

Carl Thorfinn tillträder tjänsten den 21 augusti 2017.

Stockholm, 2017-08-21
Fastighetsägarna Service Stockholm AB

För ytterligare information kontakta:
Stefan Younes , VD, Fastighetsägarna Service
08-617 77 70, stefan.younes@fastighetsagarna.se

Alexandra Kriss, marknadschef, Fastighetsägarna Service
0730-28 59 70, alexandra.kriss@fastighetsagarna.se

Fastighetsägarna Service är ledande leverantör av fastighetsförvaltningstjänster såsom juridisk konsultation, ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi tillhandahåller några av landets skickligaste fastighetsjurister, hyresförhandlare, ekonomer, förvaltare, driftsingenjörer och fastighetsskötare till bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Stockholmsregionen. Fastighetsägarna Service är ett helägt dotterbolag till branschorganisationen Fastighetsägarna Stockholm och har sedan 1920 underlättat vardagen för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar runt om i Stockholms län. Läs mer på www.fastighetsagarna.se/service