Välkommen till debatt om Sveriges bostadspolitik inför valet 2014

Nyhet   •   Aug 30, 2013 11:24 CEST

Hur vill våra partier lösa den akuta bostadsbristen? Och är de förändringar som gjorts i hyreslagstiftningen tillräckliga? Klockan 14.30 onsdagen den 4 september får vi svar.

På Fastighetsmässan på Svenska Mässan i Göteborg grillas riksdagspartiernas bostadspolitiska talespersoner i en het debatt. Bakom arrangemanget står Fastighetsägarna.

Nu börjar det bli dags för de politiska partierna att bekänna färg, menar Rudolf Antoni, näringspolitisk chef på Fastighetsägarna GFR. Han spår att bostadspolitiken blir den fråga som kommer att avgöra framgångarna i valet 2014. Mycket på grund av den faktiska bostadsbrist som finns som tvingar politikerna att ta tag i problemet.

- Med ett år kvar till valet tycker vi det är dags att få tydliga svar vad gäller partiernas bostadspolitik. Allt fler ser den tydliga koppling som finns mellan bostadspolitiken och jobben och då händer det något, säger Rudolf Antoni.

Politikerna som deltar i debatten är: Veronica Palm (S) Henrik von Sydow (M) Jan Lindblom (MP) Lars Tysklind (FP) Magnus Jacobsson (KD) Amineh Kakabaveh (V) Ola Johansson (C)

Hör av dig till pressansvarig Johanna Starkenberg-Fröjd för ackreditering och entrébiljett. Du kan också besöka oss i ”vårt kök”, i montern intill scenen mitt i mässhallen. Där kommer även debatten att äga rum.