Anni Carpelan ny utvecklingschef hos Fastighetsägarna Stockholm

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2015 08:10 CET

Anni Carpelan är civilingenjör med lantmäteriutbildning och har en gedigen bakgrund från fastighetsbranschen. Hon har arbetat många år som förvaltare av både bostäder och kommersiella lokaler vid Uppsalahem. Senast kommer hon från en roll som regionchef på fastighetsbolaget Stenvalvet, där hon har arbetat mycket med fastighetsutveckling i kombination med hållbarhetsfrågor.

– Rekryteringen av Anni Carpelan är efterlängtad. Hon har den perfekta kombinationen av sakkunskap om det som är våra medlemmars vardag – själva husen – och ett engagemang för utveckling och nytänkande. Jag ser fram emot att välkomna henne som en del av vårt team av experter, säger Billy McCormac, vd Fastighetsägarna Stockholm.

– Många av Fastighetsägarna Stockholms frågor ligger mig varmt om hjärtat; medlemsnyttan och samhällsnyttan till exempel. Jag ser fram emot att kunna ta med min samlade erfarenhet och kompetens till en roll där jag kan vara med och påverka fastighetsbranschen, säger Anni Carpelan.

Anni Carpelan tillträder tjänsten måndagen den 1 februari 2016.

Fastighetsägarna Stockholm är branschorganisationen för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar i Stockholms län och på Gotland. Våra 4500 medlemmar spänner från börsnoterade fastighetsföretag och kommunala bostadsbolag till bostadsrättsföreningar och mindre fastighetsägare. Tillsammans har de drygt 10 000 fastigheter där det bor en halv miljon människor. Våra medlemmar är en viktig del i samhällsbygget och våra investeringar gör Stockholm till en attraktiv storstad – inte bara för alla som bor här idag, utan för våra barn, och alla som vill komma hit i framtiden.