​Bengt Gustafsson vald till ny ordförande för Fastighetsägarna GFR

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2016 09:30 CEST

Det blir nu Bengt Gustafsson som tar över ordförandeklubban i Fastighetsägarna GFR efter Lars-Erik Jansson som haft posten de senaste tio åren.

Bengt Gustafsson valdes under gårdagens fullmäktigemöte till ny ordförande för Fastighetsägarna GFR. Han har bland annat 16 år som VD på Stena Fastigheter Göteborg AB bakom sig och driver idag egen konsultverksamhet inom fastighetsbranschen.

Han har också suttit i Fastighetsägarna GFRs styrelse, varit ledamot i Ansvarsnämnden och i varit representant för de privata fastighetsföretagen i Boplats Göteborgs styrelse.

- Lars-Erik Jansson har varit en framträdande person inom både GFR och branschen som helhet under en lång tid. Givetvis har hans arbete varit tongivande till det GFR som är vår organisation idag, säger han.

Bengt Gustafsson spår en ljus framtid för branschen.

- Att nu ta över ordföranderollen är förstås stimulerande. Det finns alltid många viktiga frågor i vår bransch att arbeta med. Branschorganisationen har en viktig roll i allt från att arbeta med de politiska förutsättningarna till de vardagliga frågorna för den enskilde medlemmen, säger han.

Fastighetsägarna GFR har idag 55 medarbetare och kontor på nio orter; Göteborg, Borås, Uddevalla, Halmstad, Skövde, Karlstad, Kalmar, Linköping och Jönköping.

Fastighetsägarna är en rikstäckande branschorganisation som representerar cirka 17 000 fastighetsföretag. Organisationen består av fyra regioner varav Fastighetsägarna GFR är den största med drygt 5 000 fastighetsföretag inom Västra Götalands-, Värmlands-, Hallands-, Jönköpings, Kalmar- och västra Östergötlands län.

Kommentarer (0)