​Dennis Bucht blir vd på Fastighetsägarna GFR

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2016 09:00 CEST

Dennis Bucht tar över rodret som vd på Fastighetsägarna GFR. Bild: Sofia Sabel

Nu är det klart att det är Dennis Bucht, idag vd på bostadsbolaget Mölndalsbostäder, som blir ny vd på Fastighetsägarna GFR
Jag är oerhört glad och stolt över förtroendet. Det ska bli väldigt roligt att få leda en organisation med så stor kompetens i en tid då fastighetsbranschens frågor äntligen är på den politiska dagordningen, säger han.

Dennis Bucht är vd på Mölndalsbostäder sedan åtta år tillbaka. Han har tidigare också varit vd på Uddevallahem samt ekonomichef på Bostadsbolaget. Han tillträder sin nya tjänst senare i höst. Rudolf Antoni, som varit tf vd de senaste sex månaderna, får en ny roll på Fastighetsägarna GFR som utvecklingschef och vice vd

- Jag är oerhört glad för den här rekryteringen. Dennis Bucht har stor och värdefull erfarenhet från branschen vilket vi kommer att ha nytta av i vår organisation. Jag är också väldigt glad för att vi nu satsar ännu mer på utvecklingsfrågor och att Rudolf Antoni vill axla rollen som utvecklingschef och vice vd. Där kommer han med sin speciella kompetens att driva frågor som är avgörande för branschen, säger Bengt Gustafsson, ordförande på Fastighetsägarna GFR.

Rudolf Antoni kommer att hålla i rodret som tf vd tills Dennis Bucht är på plats.

- Dennis Bucht är en mycket meriterad ledare och kommer att stärka vår organisation inför framtiden. Jag tror att vi kommer att komplettera varandra på ett bra sätt. Jag ställer mig helt bakom styrelsens beslut. Det ska bli spännande att få ta den nya rollen som utvecklingschef, säger tf vd Rudolf Antoni.

Vill du veta mer, kontakta
Bengt Gustafsson, ordförande, Fastighetsägarna GFR
070-675 85 30

Fastighetsägarna är en rikstäckande branschorganisation som representerar cirka 17 000 fastighetsföretag. Organisationen består av fyra regioner varav Fastighetsägarna GFR är den största med drygt 5 000 fastighetsföretag inom Västra Götalands-, Värmlands-, Hallands-, Jönköpings, Kalmar- och västra Östergötlands län.