Fastighetsägarna Stockholm rekryterar ny chef för digital fastighetsutveckling

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2017 07:30 CEST

Som en del av Fastighetsägarna Stockholms långsiktiga satsning att driva på och se till att fastighetsbranschen ligger i framkant av den digitala transformationen har Christoffer Börjesson anställts som chef för digital fastighetsutveckling.

Fastighetsbranschen står precis som alla branscher inför en digital transformation, och digitaliseringen av branschen ett prioriterat område för Fastighetsägarna Stockholm. Rekryteringen av Christoffer Börjesson är en viktig del av denna satsning.

- Det är fantastiskt roligt att Christoffer börjar hos oss. Fastighetsägarna Stockholm bär ett stort ansvar att kommunicera till medlemsföretagen hur de ska förhålla sig till digitalisering, både vad gäller den egna verksamheten samt i samhället i stort. Och Christoffer är helt rätt person att ta sig an den uppgiften, säger Billy McCormac, vd Fastighetsägarna Stockholm.

Christoffer, som närmast kommer från en tjänst som produktchef på energieffektiviseringsföretaget KTC Control, kommer att arbeta med frågor runt digitala funktioner i medlemsföretagens affär. De senaste 10 åren har han arbetat inom fastighetsbranschen med såväl telekom som energi och digitalisering.

- Jag ser mycket fram emot min nya roll hos Fastighetsägarna Stockholm. Jag hoppas kunna driva frågor som säkerställer att medlemsföretagen får rätt förutsättningar, vägledning och verktyg för att skapa nya affärsmöjligheter, säger Christoffer Börjesson.

Christoffer Börjesson tillträder sin tjänst den 1 september.

Fastighetsägarna är branschorganisationen som arbetar för en väl fungerande fastighetsmarknad. Våra 15 000 medlemmar äger och hyr ut bostäder och lokaler över hela landet. Vi representerar såväl de största börsnoterade fastighetsbolagen, kommunägda bostadsbolag som privata fastighetsföretag och bostadsrättsföreningar.