Lennart Sten ny ordförande för Fastighetsägarna Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2016 14:02 CEST

Lennart Sten, ordförande Fastighetsägarna Sverige

Lennart Sten har idag utsetts till ny ordförande för branschorganisationen Fastighetsägarna Sverige. Han efterträder Anders Rynell som avgår efter 13 år som styrelseordförande.

– Min viktigaste prioritering som ny ordförande för Fastighetsägarna Sverige är att fortsätta arbetet med att utveckla organisationen till en modern näringslivsorganisation som på ett positivt sätt kan bidra till samhällsutvecklingen och en väl fungerande fastighetsmarknad, säger Lennart Sten.

Lennart Sten är sedan 1997 verksam inom fastighetsbranschen, bland annat som Europachef för GE Capital Real Estate 2011-2014 och som vd för Fabege. Idag är han vd inom det egna bolaget Svenska Handelsfastigheter. Sedan 2007 är han ledamot i Fastighetsägarna Sveriges styrelse.

Fastighetsägarna är en branschorganisation som arbetar för en väl fungerande fastighetsmarknad. Vi representerar drygt 17 000 medlemmar, som äger lokal- och bostadshyreshus, industrifastigheter samt bostadsrättsföreningar. Totalt äger Fastighetsägarnas medlemmar ca 80 000 fastigheter med 700 000 lägenheter och cirka 80 procent av alla kommersiella lokaler.