Nathalie Brard blir chef hyresmarknad på Fastighetsägarna Stockholm

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2017 08:00 CEST

Den 3 oktober 2017 tillträder Nathalie Brard tjänsten som chef hyresmarknad på Fastighetsägarna Stockholm. Det innebär bland annat att hon kommer att leda de årliga hyresförhandlingarna om den allmänna hyresnivåns utveckling och arbeta näringspolitiskt för att få till stånd en väl fungerande hyresmarknad.

Nathalie har en juristexamen från Stockholms universitet och har drygt 12 års erfarenhet av fastighetsmarknaden såväl på lokal- som bostadssidan. Hon kommer närmast från tjänsten som förhandlingschef på Fastighetsägarna Service.

- Nathalie har redan bidragit till vårt näringspolitiska arbete under en längre tid. Det känns fantastiskt roligt att hon nu kliver in i det arbetet på heltid. Med sin breda kompetens inom fastighetsbranschen och långa erfarenhet av att arbeta med våra medlemmar har hon mycket att tillföra, säger Billy McCormac, vd Fastighetsägarna Stockholm.

- Jag ser fram emot att i min nya tjänst arbeta för att skapa bättre villkor för de som äger och förvaltar befintliga hyresrätter. Orimliga villkor för dessa håller på att utrota den privata hyresrätten i landets attraktiva städer, inte minst i Stockholm. Det är ett mycket angeläget arbete att ändra på detta, säger Nathalie Brard.

Fastighetsägarna är branschorganisationen som arbetar för en väl fungerande fastighetsmarknad. Våra 15 000 medlemmar äger och hyr ut bostäder och lokaler över hela landet. Vi representerar såväl de största börsnoterade fastighetsbolagen, kommunägda bostadsbolag som privata fastighetsföretag och bostadsrättsföreningar.