Pressinbjudan: BIDs på svenska - om fastighetsägarsamverkan för tryggare platser med justitieminister Morgan Johansson

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2017 11:16 CET

Den internationella modellen för fastighetsägarsamverkan, BIDs (Business Improvement Districts), är en etablerad metod för samverkan mellan privat och offentlig sektor. Motiven till samarbete är olika men målet är det samma, att skapa attraktiva och trygga platser.

Välkommen till ett seminarium där vi får veta mer om hur BIDs-modellen fungerar i Sverige, varför det är en framgångsfaktor för alla och lyssna till exempel från verkligheten.

Tid: Tisdag 24 januari 2017 kl. 13.30-15.00. Fika serveras från kl 13.00.

Plats: Fastighetsägarnas hus, Alströmergatan 14, lokal Hörsalen

Anmälan krävs - anmäl dig här senast den 23 januari.

Medverkande:

• Morgan Johansson (S), justitieminister
  • Pelle Björklund, vd Svenska Bostäder
  • Anna Nordin, affärsområdeschef city på Vasakronan
  • Paul Alarcon, hållbarhetschef Stockholms stad
  • Billy McCormac, vd Fastighetsägarna Stockholm
  • I samband med seminariet lanserar vi på Fastighetsägarna Stockholm en skrift som samlar erfarenheter från BIDs-inspirerad samverkan i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Varmt välkommen!

Fastighetsägarna är branschorganisationen som arbetar för en väl fungerande fastighetsmarknad. Våra 17 000 medlemmar äger och hyr ut bostäder och lokaler över hela landet. Vi representerar såväl de största börsnoterade fastighetsbolagen, kommunägda bostadsbolag som privata fastighetsföretag och bostadsrättsföreningar.