Pressinbjudan: Frukostmöte om hur bostadskrisen hotar Stockholm som startup-stad

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2014 07:00 CEST

Fastighetsägarna Stockholm visar i en ny rapport att det finns många fördelar för startupföretag att etablera sig i Stockholm, som regionens höga livskvalitet och tillgången till talanger. Men Stockholm har också svagheter som gör att vi riskerar att förlora talang och entreprenörer till andra städer. Rapporten visar att det enskilt största hotet mot Stockholms utveckling som startupstad, och i förlängningen mot Stockholms tillväxt, är bostadsbristen.

Välkommen på frukostmöte där rapporten presenteras tillsammans med diskussion om hur situationen för startupföretagen i Stockholm ser ut i dag och hur den långsiktigt kan förbättras ur ett bostads- och fastighetsperspektiv.

Tid: Torsdag 8:e maj kl 8.00-9.00, frukost från 7.30

Plats: SUP46, Regeringsgatan 29

Innehåll:
Fastighetsägarna Stockholms VD Billy McCormac samtalar med:

- Ulla Hamilton (M), borgarråd i Stockholms stad och ordförande i Stockholm Business Region med särskilt ansvar för näringslivsfrågor

- Maria Östberg Svanelid (S), vice ordförande i Exploateringsnämnden i Stockholms stad och ansvarig för Bostads- och samhällsbyggnadspolitik hos Socialdemokraterna i Stockholms stad.

- Tyler Crowley, som har lång internationell erfarenhet av att hjälpa städer, bland annat London och Los Angeles, och områden att skapa en levande startupkultur

- Daniel Hasselberg, VD och grundare av Mag Interactive, apputvecklarna bakom succén Ruzzle som laddats ner över 50 miljoner gånger.

Anmäl dig till:
Sara Lidman, pressansvarig, Fastighetsägarna Stockholm: sara.lidman@fastighetsagarna.se