Sven von Randow ny chefsjurist för Fastighetsägarna Stockholm

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2016 08:00 CEST

Sven von Randow, tillträdande chefsjurist för Fastighetsägarna Stockholm

Sven von Randow är utsedd till ny chefsjurist för Fastighetsägarna Stockholm och efterträder Marie Öhrström, som under hösten 2016 började arbeta på Fastighetsägarna Sverige. Sven von Randow tillträder 16:e januari 2017.

- Vi ser mycket fram emot Svens tillträde i januari och är övertygade om att vi med rekryteringen av Sven har träffat mitt i prick. Förutom Svens gedigna erfarenhet som jurist, besitter han också värdefull kunskap om bostads- och fastighetsmarknaden, säger Billy McCormac, vd Fastighetsägarna Stockholm.

Sven har en jur.kand. från Uppsala universitet och efter arbete som jurist på landstinget i Uppsala län har han de närmaste åtta åren haft en roll som bolagsjurist på SABO, Sveriges Allmännyttiga Bostadsbolag. Där har han bland annat arbetat med fastighets- och nyttjanderätt gällande såväl bostäder som lokaler.

- Jag känner mig glad och privilegierad över förtroendet att som chefsjurist driva fastighetsrelaterade frågor som är viktigare än någonsin, säger Sven von Randow. Jag hoppas kunna bidra med såväl min juridiska kunskap som det påverkansarbete jag varit en del av under min tid hos SABO.

Fastighetsägarna Stockholm är branschorganisationen för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar i Stockholms län och på Gotland. Våra 4500 medlemmar spänner från börsnoterade fastighetsföretag och kommunala bostadsbolag till bostadsrättsföreningar och mindre fastighetsägare. Tillsammans har de drygt 10 000 fastigheter där det bor en halv miljon människor. Våra medlemmar är en viktig del i samhällsbygget och våra investeringar gör Stockholm till en attraktiv storstad – inte bara för alla som bor här idag, utan för våra barn, och alla som vill komma hit i framtiden.