Midrocs paradvåning i Hyllie såld till rekordpris

Midroc har med sitt projekt Hyllie Corner satt en ny trend på bostadspriserna i Hyllie, Malmö. Projektet ligger med ett centralt läge på Hyllie intill Hyllie Allé och består av totalt 76 lägenheter. Lägenheterna beräknas stå redo för inflyttning i början av 2020.

Det som gör att projektet sticker ut är arkitekturen och att de största bostäderna ligger på 147 kvm. Ansvarig mäklare är Emma Johansson på Fastighetsbyrån och hon säger att ”det är många som har varit nyfikna på lägenheterna då det inte finns något jämförbart på Hyllie idag som har samma storlek eller utformning”. Vidare säger Emma att ”kunderna har tilltalats av den unika planlösningen med stora fönsterpartier och skarpa vinklar”.

Totalt finns det tre stycken av lägenheten på 147 kvm. De är placerade på våning 6,7 och 8. Byggnationen runt om kring har 6 våningar så det blir en häftig utsikt från bostäderna högst upp.

”Lägenheten högst upp såldes först. Sedan såldes den på våning sju och lägenheten på våning sex är reserverad” säger Emma.

Prismässigt är lägenheten på våning åtta den dyraste nyproducerade bostaden som sålts på Hyllie. Med en prislapp på 5 835 000 kr säger Emma att ” Det visar verkligen Hyllies attraktionskraft och att allt positivt som händer i området just nu ger effekt. Förutom allt som redan finns på Hyllie idag kommer vi även inom de närmaste åren se en stor vacker park, City Gross, biograf tillsammans med fler restauranger, butiker och självklart fler bostäder.”

På frågan om vem som köper en sådan här bostad på Hyllie svarar Emma ” Det finns ingen klar målgrupp utan det är väldigt blandat på de som köpt och valt att reservera. Överlag så är det många med en stark koppling till pendling som söker sig till Hyllie eftersom det är en riktig knutpunkt till all kommunikation mellan Danmark och övriga delar av Sverige. Inte dumt att ha en nationell flygplats 15 min från dörren.”

För mer information om projektet, besök hylliecorner.se.

För att tala med ansvarig mäklare, Emma Johansson på Fastighetsbyrån, vänligen ring eller mail till: 0763-109603, emma.johansson@fastighetsbyran.se.