UBC Ekonomisk Förvaltning i Sverige AB har fått 382 nya aktieägare.

Sedan 1931 har Uppsala Bostadsföreningars Centralförening Ekonomisk Förening verkat i Uppsala. Allt från gemensamma upphandlingar av kol och koks på 30-talet, tankbilar med olja på 50-talet till en omfattande kursverksamhet i t.ex. skötsel av värmepannor. Samordning av fastighetsskötartjänster, hyresavisering och bokföring sköttes från kontoret. Många Uppsalabor har lagt ner mycket engagemang och tid vilket har haft en stor påverkan på bostadsrättsföreningar i Uppsala under åren. Sedan 2007 har verksamheten drivits av det helägda aktiebolaget UBC Ekonomisk Förvaltning i Sverige AB. Den 29 januari hölls den sista och avslutande stämman i Uppsala Bostadsföreningars Centralförening Ekonomisk Förening och de 382 medlemmarna blev aktieägare i UBC Ekonomisk Förvaltning i Sverige AB.

• samfällighetsförening.
  • ubc
  • bokföring
  • redovisning
  • uppsala
  • ekonomisk förening
  • 1931
  • gemensamma upphandlingar
  • upphandllingar
  • engagemang

• Skåne

UBC bedriver ekonomisk förvaltning åt bostadsrättsföreningar, samfällighetsföreningar och fastighetsägare i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uppsala. Vi skapar ett tryggt boende genom en kundnära förvaltning. Vi har ett nära samarbete med flera byggföretag och följer många föreningar från dess bildande.