UBC startar dotterbolag inom Inkassoverksamhet

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2011 17:05 CEST

UBC startat ett helägt dotterbolag inom inkasso, Fastum Collect AB (www.fastum.se).
Bakgrunden till detta är att många kunder, i större eller mindre omfattning, har problem med både bostadsrättsinnehavare och hyresgäster som inte betalar sina månadsavgifter och hyror, vilket ofta orsakar styrelserna bekymmer och mycket extra arbete. Under senaste tiden har fler och fler kunder vänt sig till sin kontaktperson på UBC och önskat en större hjälp i dessa frågor.

Genom att det bl.a. fordras tillstånd från Datainspektionen för att, fullt ut, kunna bistå med inkassoverksamhet har, tills nu, UBC:s möjligheter varit begränsade att bistå kunder i dessa frågor. Genom starten av ett fullödigt inkassobolag med alla nödvändiga tillstånd kan vi nu bistå UBC:s kunder samt övriga bostadsrättsföreningar och fastighetsägare i en väl sammanlänkad kedja från utskick av månads- och hyresavier till, om nödvändigt, krav, inkasso etc. Detta med minimal arbetsinsats från ledamöterna i bostadsrättsföreningen eller samfällighetsföreningen.

Läs mer på www.fastum.se eller kontakta Ingmar Nylander, VD Fastum Collect, på telefon 08-406 13 52 eller via e-post ingmar.nylander@fastum.se .

UBC bedriver ekonomisk förvaltning åt bostadsrättsföreningar, samfällighetsföreningar och fastighetsägare i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uppsala. Vi skapar ett tryggt boende genom en kundnära förvaltning. Vi  har ett nära samarbete med flera byggföretag och följer många föreningar från dess bildande.

Kommentarer (0)