Katarina Hökfors är ny platschef för FDT i Luleå

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2017 09:40 CEST

Katarina Hökfors

Katarina Hökfors blir ny platschef på FDT i Luleå. Hon är civilingenjör och har främst jobbat med verksamhetsutveckling, projektledning samt förvaltningsetablering utifrån ITIL-ramverket. Katarina har även erfarenhet från olika chefspositioner och kommer närmast från Sogeti där hon arbetat som konsultchef med kundkontoansvar.

-”Det känns jättekul att välkomna Katarina, säger Henrik Persson, VD på FDT.” Med sin breda erfarenhet från mjukvaruutveckling genom IT-infrastruktur till verksamhetsutveckling och med en bakgrund i ett flertal chefspositioner inom olika branscher ser vi verkligen fram emot att hon börjar arbeta i vår verksamhet. ”

Katarina tillträder sin tjänst den 7 juni.

FDT, en del i ELON Group, utvecklar och tillhandahåller affärssystem och butiksdata. Bolaget är en ledande butiksdataleverantör i Norden med över 30 års erfarenhet i branschen och har fokus på butikskedjor inom detaljhandeln.

För mer information, kontakta Henrik Persson: henrik.persson@fdt.se, tel: 073-438 26 87

FDT tillhandahåller affärssystem och butiksdata och har ett starkt fokus på butikskedjor inom detaljhandeln. Med över 30 års erfarenhet i branschen och egenutvecklade programvaror är FDT idag en marknadsledande leverantör av kedjelösningar. FDT har sitt säte i Luleå, en omsättning på 33 MKR (2013) och är sedan juni 2014 ägt av ELON Elkedjan Logistics AB.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.