Katarina Hökfors är ny platschef för FDT i Luleå

Katarina Hökfors blir ny platschef på FDT i Luleå. Hon är civilingenjör och har främst jobbat med verksamhetsutveckling, projektledning samt förvaltningsetablering utifrån ITIL-ramverket. Katarina har även erfarenhet från olika chefspositioner och kommer närmast från Sogeti där hon arbetat som konsultchef med kundkontoansvar.

-”Det känns jättekul att välkomna Katarina, säger Henrik Persson, VD på FDT.” Med sin breda erfarenhet från mjukvaruutveckling genom IT-infrastruktur till verksamhetsutveckling och med en bakgrund i ett flertal chefspositioner inom olika branscher ser vi verkligen fram emot att hon börjar arbeta i vår verksamhet. ”

Katarina tillträder sin tjänst den 7 juni.

FDT, en del i ELON Group, utvecklar och tillhandahåller affärssystem och butiksdata. Bolaget är en ledande butiksdataleverantör i Norden med över 30 års erfarenhet i branschen och har fokus på butikskedjor inom detaljhandeln.

För mer information, kontakta Henrik Persson: henrik.persson@fdt.se, tel: 073-438 26 87

• Luleå

FDT tillhandahåller affärssystem och butiksdata och har ett starkt fokus på butikskedjor inom detaljhandeln. Med över 30 års erfarenhet i branschen och egenutvecklade programvaror är FDT idag en marknadsledande leverantör av kedjelösningar. FDT har sitt säte i Luleå, en omsättning på 33 MKR (2013) och är sedan juni 2014 ägt av ELON Elkedjan Logistics AB.