50 skuggriksdagsledamöter har möte i Gladsax

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2011 10:00 CEST

Den kommande helgen 18-19 juni håller Feministiskt initiativs och skuggriksdagsgrupp och styrelse möte i Medborgarhuset i Gladsax på Österlen. Runt 50 medlemmar och förtroendevalda ska diskutera partiets politikutveckling och arbetsformer med sikte på valrörelsen 2014.  Pressträff med talespersoner och gruppledare hålls på lördag vid lunch.

- Det är oerhört roligt att så många feminister från hela landet kommer hit till Gladsax. Vår skuggriksdagsgrupp kommer att vara aktiv i den politiska debatten och utmana de politiska besluten som fattas i riksdagens kammare, säger Gudrun Schyman, gruppledare för Feministiskt initiativs skuggriksdagsgrupp.

Pressträff hålls på lördagen den 18 juni kl 12.00 - 13.00 i Medborgarhuset i Gladsax med talespersonerna Carl Emanuelsson, Sissela Nordling Blanco och Stina Svensson samt gruppledaren Gudrun Schyman.

På programmet för helgen står bland annat genomgång av riksdagens organisering och arbetsformer, politisk diskussion, presentation av arbetet i Simrishamn, Almedalsveckan och workshop för en samlad kommunikation.

För frågor och anmälan till pressträff
Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191