Benny Andersson skänker 100 000 till Feministiskt initiativ

Det är inte första gången som den tidigare ABBA-medlemmen Benny Andersson väljer att stödja Feministiskt initiativ ekonomiskt. Inför årets valspurt skänker han 100 000 kronor till partiets valfond.

– Benny Andersson har varit med och stöttat F! från början. Han är en trogen supporter som förstår att det tar tid att förändra men att det inte är någon anledning att ge upp, säger partiledare Gudrun Schyman

Feministiskt initiativs ekonomiska ramar är extremt begränsade jämfört med de andra partiernas. Valbudgeten är satt till 3 miljoner kronor. Av dessa ska 2 miljoner kronor samlas in. Nu har partiet kommit en fjärdedel på vägen - i dagarna passerar valfonden 500 000 kronor. Med Bennys bidrag blir det 600 000.

Feministiskt initiativ redovisar öppet på sin hemsida alla bidrag över 20 000 kronor.
Här finns info om detta: https://feministisktinitiativ.se/stod-oss/valfonden/

För att boka intervjuer eller för mer information:
kontakta Martina Fjellsson Draoui, pressansvarig, 0706 100 191