F! intar Almedalen för fler fräcka upptåg och feministisk folkbildning

Feministiskt initiativ intar Almedalen 1 – 6 juli för fler fräcka upptåg och feministisk folkbildning. Varje dag håller partiet ett torgmöte kl. 11:00 på Donners plats med olika teman och där föregående kvällars politiska tal kommenteras. Feministiskt initiativ är även med och arrangerar två seminarier under veckan.

Under Almedalsveckan ska alla riksdagspartier hålla tal och visa upp sina visioner. Jämställdheten beskrivs vackert i många partiprogram - men den politiska retoriken slås ut av den sociala praktiken.

- Aktuell statistik visar att det  dröjer 68 år innan kvinnor och män har lika lön, 40 år till ett jämställt uttag av föräldraförsäkringen och 150 år innan vi delar lika på arbetet hemma. Jag kan inte vänta så länge. Då är jag död! Det som behöver göras ska göras nu. Det är därför Feministiskt initiativ finns, säger Gudrun Schyman, talesperson för Feministiskt initiativ.

Välkommen till Donners plats måndag 1 juli där Gudrun Schyman och Stina Svensson, talespersoner för Feministiskt initiativ, presenterar partiet och den kommande veckan.

När: Måndag 1 juli, kl. 11:00 - 12:00

Var: Donners plats

Läs Feministiskt initiativs program här: http://www.feministisktinitiativ.se/artiklar.php?show=1180
För mer info: Ring Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191

• almedalen 2013
  • #almedalen

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.