Feministiskt initiativ livekommenterar partiledardebatten från partiets egen F!-studio

Imorgon onsdag med start kl. 18:30  kommenterar Gudrun Schyman Expressens partiledardebatt live från partiets egen tv-studio, F! STUDION. Aida Paridad leder programmet och förutom Gudrun Schyman medverkar också demokratiagenten Barakat Ghebrehawariat och dramatikern Aleksa Lundberg.

#FISTUDION
Kl. 18:30 sänder vi direkt på www.feministisktinitaitiv.se

F! nekas tillträde till partiledardebatterna
Gudrun Schyman var till en början inbjuden att själv delta i Expressens partiledardebatt för att sedan bli avbokad med anledning av att partiet ännu inte är representerade i riksdagen.

- Att Feministiskt initiativ inte får delta i partiledardebatterna osynliggör hur den politiska arenan ser ut inför valet. Det går inte längre att blunda för att intresset för vår politik är stort. Fi har satt jämställdhet och feminism på den politiska dagordningen och behöver ta plats för att driva debatten, säger Gudrun Schyman, talesperson för Feministiskt initiativ.

Feministiskt initiativ är Sveriges snabbast växande parti nu med 19 500 medlemmar och fortsätter att öka i såväl medlemsantal, medlemsgrupper som i sociala medier. Igår sålde partiet även slut på 750 biljetter till sin valvaka som hålls i Stockholm på valdagen den 14:e september.

För mer information: ring Feministiskt initiativs pressjour på 070 - 610 01 91

• jämställdhet
  • mänskliga rättigheter
  • schyman
  • fistudion
  • aida paridad
  • barakat ghebrehawariat
  • aleksa lundberg

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.