Feministiskt initiativ söker kanslichef

Feministiskt initiativ har påbörjat rekryteringen av en kanslichef inför höstens inträde i riksdagen. Partiet bygger helt på ideella krafter och saknar idag kansli.
– Den vi söker kommer att bli en viktig del både i att bygga upp organisationen och stödja riksdagsgruppens arbete, säger Maria Petterson, Feministiskt initiativs partisekreterare.

Idag har Feministiskt initiativ publicerat en webbannons där man söker en kanslichef från och med senast 20 september. I annonsen påpekas att den som söker ska ha ett "maktkristiskt bemötande i sin kommunikation".

– Det handlar så klart om att vi vill leva som vi lär. Feministiskt initiativ har internt antagit en intersektionell handlingsplan som beskriver hur organisationen ska arbeta med maktstrukturer och diskriminering. Maktkritiskt tänkande ska genomsyra hela organisationen, säger partisekreterare Maria Pettersson.

Den som söks ska vidare ha erfarenhet av kvalificerat arbete i riksdagen, flerårig erfarenhet av arbetsledning och flerårig erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar.

Ansökningarna till tjänsten som kanslichef ska vara Feministiskt Initiativ tillhanda senast 10 juli.