Fi släpper rapport om kommunpolitiken i Simrishamn

I valet 2010 var det första gången i Sveriges historia som ett ideologiskt självständigt feministiskt parti tog plats i kommunpolitiken. Feministiskt initiativ fick 8,93 procent av rösterna i Simrishamns kommun och blev i och med det kommunens tredje största parti med representanter i så gott som samtliga kommunala styrelser och nämnder. Nu publicerar Fi rapporten ”Vad har Feministiskt initiativ åstadkommit i Simrishamn den senaste mandatperioden?”

Rapporten behandlar tiden från det att partiet tillträdde fram till idag, när vi ännu en gång är mitt inne i en intensiv valkampanj. En valkampanj där vi hoppas och tror att vi kommer sätta ännu fler feminister på plats, inte bara i Simrishamn, utan runt om i hela Sverige och på alla nivåer.

… eller som en av våra ledamöter uttryckte det: Detta är en kärleksförklaring till kommunens medborgare, och en enorm hjälp för de som startar upp Fi i andra kommuner.

För mer information: ring Feministiskt initiativs pressjour på telefonnummer 0706-100 191

• Lokal/regional påverkan

• valfråga

• Skåne

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.