Fi Storstockholm fastställde sina listor

Fi Storstockholm har fastställt sina listor. Isabella Pettersson blev toppkandidat för listan till kommunfullmäktige, och Bonnie Spetse till landstingsfullmäktigelistan. Till Värmdö kommunfullmäktige står tidigare talespersonen Carl Emanuelsson överst.

Lördagen den 15 februari hade Fi Storstockholm valkonferens för att fastställa listorna till två kommunfullmäktige, och Stockholms läns landsting.
Till listan för Stockholms kommun valdes Isabella Pettersson som översta namn, före talespersonen Sissela Nordling Blanco. Isabella organiserar idag arbetet med att skugga kommunfullmäktige och fungerar i praktiken som gruppledare. På listan för Stockholms läns landsting blev det Bonnie Spetse på första plats. Hon följs av Sooz Romero.

Den andra kommunen i Storstockholm som har en lista till kommunfullmäktige är Värmdö. På den listan blev tidigare talespersonen Carl Emanuelsson toppnamnet.

Söndagen den 16 februari hade Fi Storstockholm årsmöte. Där valdes Malin Ericson till ordförande för styrelsen.

- Vi har fastställt tre listor med fantastiska kandidater, som visar på partiets bredd, styrka och kompetens. Vi är ett parti med ökat stöd i ryggen, och med den vetskapen går vi in i denna valkampanj med glädje och övertygelse om feministisk representation i våra folkvalda församlingar efter den 14 september, säger Malin Ericson.

Mer information:
Pressmeddelandet finns att ladda ner på Feministiskt initiativ Storstockholm hemsida, www.fistorstockholm.se.

Här kan du se alla tre listorna och läsa mer om våra kandidater: http://fistockholm.wordpress.com/kandidater-2014/

E-post: stockholm@feministisktinitiativ.se eller press@fistorstockholm.se

• landstingsfullmäktige
  • kommunfullmäktige

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.