Ny webbutik tar Feministiskt initiativ in i riksdagen 2014

Idag lanserar Feministiskt initiativ en ny webbutik där överskottet från försäljningen går till partiet och valkampanjen 2014.

— Syftet med F!-butiken är att finansiera Feministiskt initiativs verksamhet och på ett roligt sätt sprida vårt feministiska budskap. I butiken hittar du tröjor, väskor och andra saker som kan vara skoj att ge i julklapp, säger Siri Öhman, styrelseledamot och ansvarig för partiets fundraising nationellt.

Feministiskt initiativ har ännu inte nått upp till statligt partistöd och alla i partiet arbetar ideellt. Pengarna från webbutiken kommer till exempel att gå till annonsering, valsedlar och valturné.

— Vi drivs av vårt engagemang och alla i Feministiskt initiativ arbetar ideellt, men det kostar ändå att driva valrörelse. Därför är alla som vill handla feministiskt välkomna till vår nya webbutik, fortsätter Siri Öhman.

Den nya webbutiken är utvecklad internt av F!:s ideella webbgrupp på open source-plattformen Magento med betallösning från PayPal.

För mer info:
Länk till F!-butiken butik.feministisktinitiativ.se