Påminnelse om pressinbjudan: Fi presenterar rapport om 6 timmars arbetsdag i Almedalen

Feministiskt initiativ presenterar en ny ekonomisk rapport i Almedalen som visar på vinsterna med arbetstidsförkortning. På plats finns Gudrun Schyman och Kenneth Hermele (Fi) som redogör för rapportens innehåll. Välkommen till Hedbergs Bok & Musikkafé på Södra Kyrkogatan måndag 29 juni kl. 13:00.

Arbetsveckan i Sverige har legat still på 40 timmar i över 40 år och den faktiskt arbetade tiden har till och med ökat. Tvärtemot vad som sker i andra jämförbara länder, där arbetstiden minskar och åttatimmarsdagen tvingas ge vika för en sjutimmarsdag. Rapporten redogör för vinsterna med arbetstidsförkortning och är framtagen av Kenneth Hermele på uppdrag av Feministiskt initiativ. På plats finns Feministiskt initiativs partiledare Gudrun Schyman och ekonomen Kenneth Hermele.

VÄLKOMMEN PÅ PRESSTRÄFF
TID: måndag den 29:e juni kl. 13:00
PLATS: Hedbergs bok & musikkafé, Södra Kyrkogatan 4B

För mer information ring Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191

• almedalen
  • kenneth hermele

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Fi förnyar politiken med de modigaste och mest omfattande förslagen för jämställdhet och jämlikhet mot alla former av diskriminering.