Pressinbjudan: EUROPE NEEDS FEMINISM - demonstration i Uppsala 9/8

Samarbetsorganet för feministiska partier i Europa - European Feminist Parties Coordination Board - samlas i Uppsala den 10-11 augusti. Helgen inleds på fredagskvällen, den 9 augusti, med en stor demonstration på Stora torget i Uppsala under parollen: Vi utmanar gubbhyllan i EU

I maj 2014 är det dags för EU-val - det är nu hög tid att ta ställning för ett mer demokratiskt, jämställt och inkluderande EU-parlament. Feminismen är viktigare nu än någonsin med tanke på de bakslag kvinnor möter. Med den ekonomiska krisen som argument, tvingas kvinnor och jämställdheten tillbaka. 2014 är året då F! och systerpartierna intar parlamentet.

Plats: Stora torget i Uppsala

Tid: 9/8 kl. 18.00

För mer info, vänligen ring våra svenska delegater:

Carl Emanuelsson, delegat för Feministiskt initiativ, mobil: 0736708542

Kirsti Kolthoff, delegat för Feministiskt initiativ, mobil: 0702448913

• europaparlamentsval
  • eu

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.