Ferroamp nu på internationella Global Cleantechs lista "100 Ones to Watch" för lovande cleantechbolag 2016.

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2016 13:32 CET

EnergyHub är navet i fastighetens elnät och kan kompletteras med solpaneler, vindkraft, energilager, elbilsladdning

Svenska Ferroamp nu på listan "100 Ones to Watch" 2016 för lovande bolag inom förnyelsebar energi, greentech. Listan sammanställdes av GCT (Global CleanTech group) för åttonde året i rad.

Listan GCT100 Ones to Watch syftar till att lyfta fram en grupp av företag som fångar intresset hos ledande investerare och företag på marknaden.  Tillsammans utgör dessa företag årets 100 Ones to Watch, företag att hålla ett öga på.

"Denna listplats för framstående bolag på frammarsch inom internationell Cleantech är hedrande, och är ännu en bekräftelse på att Ferroamps innovationer röner brett intresse och respekt", säger Björn Jernström, grundare och VD för Ferroamp Elektronik AB.

I år har ett rekordstort antal kandidater anmälts till den årliga Global Cleantech 100-listan: hela 9.900 olika företag från 77 länder. Av dessa bolag skapades en finallista bestående av 325 företag som viktats och betygssatts, för att slutligen granskas av Cleantech Group:s expertpanel.  För att kvalificera sig för listan, måste företaget vara ett oberoende, vinstdrivande, cleantech-företag som inte är noterat på någon börs.

Den kompletta listan över Global Cleantech 100 Ones to Watch https://i3connect.com/gct100/watch

Besök oss gärna på:

Elbilsmässan, 18-20 november 2016, Nacka Strand www.ecarexpo.se
Solelmässan, 28 november 2016, Uppsala Konsert & Kongress UKK (besökare måste föranmäla på www.solelmassan.se)

Kontakt:

Björn Jernström, VD Ferroamp Elektronik AB: 070-930 89 82, bjorn.jernstrom@ferroamp.se

Mats Karlström, VP Sales & Marketing Ferroamp Elektronik AB: 070-629 00 26, mats.karlstrom@ferroamp.se

Om Cleantech Group (CTG)
Grundades 2002,  Cleantech Group (CTG):s uppdrag är att påskynda hållbar innovation. Evenemang och program är utformade att hjälpa företag, investerare och alla inom innovation att upptäcka nyckelföretag och trender på marknaden. Täckningen är global, spänner över hela cleantech och är relevant för framtiden och för alla branscher.

Ferroamp Elektronik AB är ett svenskt innovationsbolag, startat 2010 av grundaren och VD Björn Jernström. Idag har bolaget 15 anställda, håller 6 patent och har globala patent pendings. Bolaget levererade sina första serietillverkade produkter september 2015 och har som mål att inom tre år vara internationellt etablerat med 150 MSEK försäljning. Fler innovativa produkter har lanserats under året som ger ett fullt system med applikationer för strömutjämning, energilager, elbilsladdning och optimering av solelsproduktion. Ferroamps mål är att bli en standard i fastigheter vid all ny elinstallation. Ferroamp har belönats med innovationspriser inom miljö såsom Naturskyddsföreningens innovationstäving 2015, Skanskas Deep Green Challenge 2015, Innovatums Green Innovation Contest 2015, Intelligent Energy Management Challenge 2016 samt ees Award 2016.

Kommentarer (0)