Forskare tar sig an företagsutmaningar i Hudik

Mittuniversitetets Business Innovation Day matchar forskare med företagsutmaningar. Under åren har det resulterat i många bra samarbeten. När det arrangeras för femte gången den 5 juni väljer arrangörerna att genomföra det hos Fiber Optic Valley i Hudiksvall. Det är första gången som Fiber Optic Valley får möjligheten att ha evenemanget i sina lokaler.

– Det är med stolthet som vi välkomnar företag, forskare och medarrangörer till våra lokaler på Käppuddsgatan i Hudiksvall. Jag ser fram emot att se vilka lösningar som samarbetet mellan företagen och experterna kan resultera i. Business Innovation Day ligger mig varmt om hjärtat eftersom vi varit medarrangör i flera år, vilket gör det ännu roligare att det denna gång blir hos oss, säger Torbjörn Jonsson, chef på Fiber Optic Valley.

När: 5 juni kl. 09.00 – 15.00

Var: Fiber Optic Valley Hudiksvall, Käppuddsgatan 1, 824 30 Hudiksvall

Hur: Vill ni intervjua forskare eller företag?

Kontakta Andreas Eriksson på 072-4530179

Dagen innehåller workshops för deltagande företag och forskare samt fika och lunchpaus. Under dagen kommer företagens utmaningar eller frågor att vara i fokus där experterna sedan presenterar sina förslag, nya infallsvinklar, idéer, vetenskapliga metoder och tekniska lösningar som är ovärderliga för företagens fortsatta utvecklingsarbete. Business Innovation Day finansieras av Tillväxtverket, Europeiska Unionen, Region Gävleborg, Landstinget Västernorrland, Sundsvalls kommunoch KK-stiftelsen.

Medarrangörer som deltar är: Åkroken Science Park, Bizmaker, Mittuniversitetet och Processum.

Läs mer på www.businessinnovationday.se

• business innovation day
  • mittuniversitetet
  • bredband