Hållbart digitalt liv – en överlevnadsfråga för Gävleborg?

Till nyhetschefen: Pressinbjudan från Fiber Optic Valley i Hudiksvall/Gävle/Sundsvall

Över 170 regionala företagare, chefer och beslutsfattare deltar när Innovation Day i Hudiksvall går av stapeln för femte året i rad. Digitaliseringsexperten Mella Stegs från Järvsö och en av Sveriges främsta hållbarhetsexperter Per Grankvist är två av dagens gäster som talar till temat ett hållbart digitalt liv – med människan i det digitala samhället i fokus.

När: torsdag den 26 april, kl 09.00 – 15.30
Var:
Aktivitetsfabriken i Hudiksvall (Köpmanbergsvägen 1, 824 50 Hudiksvall)
Hur: Tid för intervjuer i lunchpausen – ca kl 12.00-13.00

Arrangörer är Fiber Optic Valley och Propell Innovation.

Inspirerar gör:

Uppkopplad glesbygd – en överlevnadsfråga?
Mella Stegs, digitaliseringsrådgivare och grundare av Stegs & Sisters med bas i Järvsö berättar om möjligheterna som digital teknik skapar för företagande i landsbygd.

Sätt ledarskapet först
Claudia Olsson, framtidsanalytiker som bl a utsetts till Young Global Leader av World Economic Forum, rådgivare till UD och mycket mer!

Digital innovation – AI i praktiken
Amer Mohammed, innovationschef på Stena Line som blev utsedd till 2017 års digitala projekt.

Ett lättare sätt att rädda världen
Per Grankvist, hållbarhetsexpert som studerat över 500 företag i världen och berättar hur du kan tjäna pengar på hållbarhet.

Läs mer på www.innovationdayhudik.se

Innovation Day

Frågor och funderingar kontakta

Susanne Nylén, projektledare och klusterkoordinator Fiber Optic Valley, susanne.nylen@fiberopticvalley.com, 070-689 57 71