Torbjörn Jonsson ny vd för Fiber Optic Valley

Torbjörn Jonsson blir ny vd i Fiber Optic Valley AB. Torbjörn är sedan 2012 affärsområdesansvarig för sensorteknologi på Fiber Optic Valley. Från och med den 13 juni efterträder Torbjörn nuvarande vd Jonas Dahlström som går vidare som vd för Kontorscenter i Hudiksvall.

- Det känns mycket spännande att bli vd i en verksamhet som har utvecklats så bra de senaste åren, med flera stora utvecklingsprojekt och nya intressenter. Jag kommer att göra mitt bästa för att ytterligare utveckla Fiber Optic Valley lokalt och regionalt. Jag brinner för att sprida vårt unika sätt att samverka för att skapa nya innovationer och affärer, säger Torbjörn Jonsson.

Vid månadsskiftet augusti-september börjar Jonas Dahlström sin nya tjänst på Kontorscenter i Hudiksvall.

- Jag har haft fyra riktigt spännande och lärorika år på Fiber Optic Valley och nu är det dags att anta nya utmaningar berättar Jonas Dahlström.

Torbjörn Jonsson har tidigare haft vd-uppdrag för Bergmans Pepparkakor i Ljusdal och för Delsbo Candle. Torbjörn var dessförinnan under flera år produktionschef på Ericssonfabriken i Hudiksvall.

- Jag är glad att Torbjörn tar över som vd eftersom han har kunskap om verksamheten och direkt från start kan fortsätta föra vidare Fiber Optic Valleys framgångsrika arbetssätt. Kontinuiteten är väldigt viktig för verksamheten eftersom vi idag driver flera stora EU-finansierade forsknings- och utvecklingsprojekt i samverkan med andra länder, säger Håkan Bjur, styrelseordförande i Fiber Optic Valley.

För mer information kontakta:
Håkan Bjur, Styrelseordförande i Fiber Optic Valley AB, telefon 070-539 80 80.
Torbjörn Jonsson, tillträdande vd Fiber Optic Valley, telefon 070-211 0806