FileMaker Go till iPad och iPhone: Över 1,5 miljoner nedladdningar och det ökar

Kraftfullhet och breda användningsområden framhäver FileMaker-plattformens stora dragningskraft för att skapa anpassade iOS-lösningar

SANTA CLARA, Kalifornien. – 21 april 2015 – FileMaker har idag meddelat att FileMaker Go-appen till iPad och iPhone har passerat 1,5 miljoner nedladdningar från iTunes App Store. Milstolpen befäster FileMaker-plattformens fortsatta popularitet för att utveckla anpassade iOS-lösningar som kan köras på iPad och iPhone.

”FileMaker-plattformen hjälper till att förbättra verksamheten och livet för alla, från lokala fruktodlare till saneringsexperter som arbetar på EPA:s Superfund-platser till vårdpersonal i Haiti”, säger Ryan Rosenberg, vice-vd, Marketing and Services på FileMaker. ”Våra kunders uppfinningsrikedom när de utvecklar iOS-lösningar är otrolig. Vi fortsätter investera i att göra vår plattform till det enklaste och mest flexibla sättet att hämta data och verksamhetsprocesser där de betyder mest.”

FileMaker Go-appen till iPad och iPhone är en del av FileMakers omfattande uppsättning
dator-, server- och iOS-programvara för att skapa anpassade verksamhetslösningar som kan köras på iPad, iPhone, Windows, Mac och i webbläsare. FileMaker Go-appen till iPad och iPhone kan laddas ned kostnadsfritt från iTunes App Store.

Från att spara tid och pengar till att rädda liv

Organisationer i olika storlekar och inom många olika branscher använder anpassade verksamhetslösningar som skapats med FileMaker-plattformen och FileMaker Go till iPad och iPhone. FileMaker-programvaran:

• Har på bara två år möjliggjort att Hjelm & Co lyckats digitalisera pappershanteringen av sin verksamhet. Som totalentreprenör av badrum, kök, golv och fönsterprojekt kan nu personalen ge sin tid till att utföra det konkreta hantverksjobbet. Samtidigt kan de pricka av hur projektet framskrider via FileMaker Go som iPhoneapp vilken rapporterar vidare till en centralt placerad PC-version av FileMaker Server.
  • Har ändrat förutsättningarna helt för QleanAir Scandinavia, ett företag med fokus att eliminera cigarettrök inomhus. Med appen i en iPhone kopplar personalen på fältet upp sig och laddar ner ett utsnitt av databasen som innehåller dagens arbetsuppgifter. Avrapportering sker sedan i appen. FileMaker och FileMaker Go löser dessutom en rad tidigare problem. Det mesta av pappershanterad administration är nu borta. Tids- och felrapporter likväl som order och leveranser kan numera göras digitalt.
  • Hjälper ArcelorMittalMontreal, en kanadensisk ledare inom ståltillverkning, att förbättra leveransen av tjänster och kommunikation mellan försäljningsavdelningen, marknadsföringsavdelningen och klienter med hjälp av SmarTalk, en CRM-lösning som utvecklats åt ArcelorMittal av Fin Finaud Consultants.
  • Gör det möjligt för läkare på Abbott Northwestern Hospital, en av de högst rankade sjukhusen i U.S. News & World Report, att leverera patientnära ultraljudsundersökningar.
  • Följer med den legendariska arkeologen dr Arturo Montero, som varit med i National Geographic, på hans många utforskningar i mayaruiner där han samlar in och registrerar arkeologisk information och foton.
  • Fungerar som stöd under försäljningsorderprocesserna i Fortune 500-företaget Henry Schein Dental, världens största leverantör av vårdprodukter och tjänster till läkare, tandläkare och veterinärer.
  • Gör det möjligt för den ledande kameraleverantören i Hollywood, Keslow Camera, att snabba på leveransen av tusentals uthyrningsartiklar till film- och tv-inspelningsplatser över hela världen. En anpassad FileMaker-lösning, som skapats av Angel City Data, gör det möjligt för Keslow på olika fem platser att hantera avtal och bud, spåra utrustning över hela världen, skapa fakturor och göra försäljningsprognoser.
  • Gör det möjligt för Vessel Assist San Diego att skicka arbetsordrar från datorerna på kontoret som kör Vessel Service Solutions av Productive Computing, en anpassad FileMaker Pro-lösning, till iPad-enheter som används av fälttekniker eller sjökaptener för att hjälpa till vid krissituationer till havs. Arbetarna visar och uppdaterar skickade arbetsordrar direkt på en iPad i realtid.
  • Förser personalen på Austin Convention Center, där bland annat South by Southwest äger rum, med uppdaterad information om arbetsordrar.
  • Håller elevrekryterare på världsberömda Berklee College of Music organiserade under intervjuer och provspelningar med eventuella elever från hela världen.

Läs fler kundberättelser om FileMaker Go till iPad och iPhone här.

Om FileMaker, Inc.

FileMaker, Inc. är ett dotterbolag till Apple som levererar innovativ programvara för att enkelt skapa anpassade företagslösningar för iPad, iPhone, Windows, Mac och webben. Miljontals människor, allt från enskilda personer till några av världens största organisationer, använder FileMaker-plattformen för att effektivisera sina verksamhetsprocesser, hantera information och öka den övergripande produktiviteten.

Kundkontakt:

nordic@filemaker.com

Mediekontakt:

Magnus Schmiedtke

magnus_schmiedtke@filemaker.com

Copyright © 2015 FileMaker, Inc. Med ensamrätt. FileMaker är ett varumärke som tillhör FileMaker, Inc. och som är registrerat i USA

och andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare.

• Databasutveckling
  • FileMaker 12
  • FileMaker Pro 12
  • applikationsutveckling