SF Bio lanserar nytt medlemskap

Bioklubben bortskänkes – SF Bio lanserar nytt medlemskap

Biografkedjan SF Bio säger tack och adjö till sin 18 år gamla medlemsklubb Bioklubben, genom att skänka bort den. Allt för att göra plats för ett nytt medlemskap för över en halv miljon medlemmar.

I dagarna säger SF Bio tack och adjö till Bioklubben. För att ta farväl och minnas alla år skänks utvalda Bioklubben-prylar bort via bland annat bortskänkeslådor på biograf Sergel och annonser på Blocket. Utrensningen gör plats för ett nytt medlemskap – skräddarsytt för filmälskare.

Delar ur Bioklubben har flyttat med in i det nya medlemskapet, som att tjäna poäng på biobiljetten och på alla köp i kiosken, inbjudningar till förhandsvisningar och förköp till utvalda filmer. Men med det nya medlemskapet kommer också många nyheter.

Nu är det enklare att ha koll på medlemskapet, då det flyttat in i appen. Där kan medlemmar tjäna poäng för att sedan handla med dem online. Nytt är också att medlemmar kan fördela poäng till vänner när man köper biljetter åt varandra. Dessutom är e-biljetterna kopplade till medlemskontot.

Medlemskapet är nu även kortlöst, vilket betyder att identifiering sker via personnummer eller medlemsnummer. Erbjudanden kommer också vara mer personliga och utvalda.

– Det känns kul att lansera det nya medlemskapet eftersom det innehåller många nyheter våra medlemmar efterfrågat. Tack för allt Bioklubben men nu välkomnar vi ett nytt, bättre medlemskap, säger Anna Andersson, Loyalty Manager på SF Bio.

Läs mer om kampanjen på https://www.blocket.se/tack-bioklubben eller besök de nya medlemssidorna på sf.se/medlem

Snabbfakta om det nya medlemskapet i SF Bio

• Kortlöst
  • Poäng på din biobiljett och för köp i kiosken
  • Enklare och snabbare att köpa biljetter
  • Handla med poäng på sajten och i appen
  • Förhandsvisningar
  • Förköp till utvalda filmer

För mer information, högupplösta bilder eller intervju kontakta:
Caroline Hellström
SF Bio, PR-ansvarig, 08-680 37 37
caroline.hellstrom@sfbio.se

SF Bio AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer.

Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.