På söndag är det Barnens Biodag på Filmstaden!

På söndag är det Barnens Biodag på Filmstaden!

Söndagen den 5 maj är det åter dags för Filmstadens uppskattade Barnens Biodag. Då visar vi massor av härliga barn- och familjefilmer till halva priset, ända fram till klockan 15.00.

- Att se en film på den stora bioduken är en upplevelse och de flesta kan relatera till en speciell bioupplevelse från när man var barn. Med Barnens Biodag vill vi manifestera barnfilmen på våra biografer och erbjuda en festlig dag med ett brett urval av filmer för våra unga besökare, säger Filmstadens marknadsdirektör Helena Eklund.

Under Barnens Biodag visar vi film som passar både yngre och äldre barn. Dessutom visas tre filmer som ännu inte har haft biopremiär, så dem blir man först i landet att se; Willy och Monsterplaneten, Ugly Dolls samt Miraï, min lillasyster.

Exempel på andra filmer som visas under dagen är; Dumbo, Sune vs. Sune, Draktränaren 3, Drömparken, Röjar-Ralf kraschar internet, Astérix: Den magiska drycken samt klassikern Ronja Rövardotter.

Barnens Biodag äger rum på följande av Filmstadens biografer:

Stockholm
Filmstaden Råsunda, Filmstaden Heron, Filmstaden Sergel, Filmstaden Kista, Filmstaden Söder, Filmstaden Scandinavia (ej IMAX-salongen), Grand Lidingö, Filmstaden Sickla, Filmstaden Täby, Filmstaden Vällingby.

Göteborg
Filmstaden Bergakungen och Biopalatset.

Malmö
Filmstaden Storgatan och Filmstaden Entré.

Uppsala
Filmstaden och Biograf Spegeln.

Övriga biografer
Filmstaden Gävle, Filmstaden Helsingborg, Filmstaden Jönköping, Filmstaden Karlstad, Filmstaden Linköping, Filmstaden Luleå, Filmstaden Lund, Filmstaden Norrköping, Filmstaden Sundsvall, Filmstaden Umeå, Nya Filmstaden Västerås, Filmstaden Växjö och Filmstaden Örebro.

Filmstaden AB

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer.

Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.

Ytterligare information fås av Filmstadens informationschef Thomas Runfors på telefon 08-680 35 00 eller via mail thomas.runfors@filmstaden.se