SF Bio lanserar ny sajt och e-biljetter

SF Bio lanserar ny sajt och e-biljetter

Idag lanserar SF Bio sin nya sajt. En av de stora nyheterna är, att kunderna får möjligheten att köpa e-biljetter, något som länge har efterfrågats.

Sf.se är en av Sveriges mest välbesökta sajter med ca. 700.000 besökare i veckan. Den nya sajten har en helt ny design och är responsiv för att passa alla skärmstorlekar. Utöver möjligheten att köpa e-biljetter får användaren även tillgång till en snabbväljare som gör det enklare att hitta en passande föreställning.

- Syftet med lanseringen av nya sf.se är att göra vägen till ett biobesök så snabb och smidig som möjligt, säger Anna Rosang, affärsområdeschef för digitala medier på SF Bio. Majoriteten av alla biobiljetter köps via sf.se så det är naturligtvis viktigt att den uppfyller de behov kunden har.

Inför lanseringen har biobesökarna fått lämna sina förslag och feedback. De har kunnat ta del av utvecklingen av den nya sajten via adressen beta.sfbio.se och sedan säga vad de tycker om både design och funktion via Biolabbet, sf.se/biolabbet, som är ett forum på SF Bios sajt

- Engagemanget inför lanseringen av nya sf.se har varit stort och jag hoppas att det ska märkas att vi har tagit till oss av den feedback våra kunder har lämnat, avslutar Anna Rosang.

Nyheter med nya sf.se i korthet:

• Helt ny design och mer överskådlig navigering
  • E-biljett
  • Responsiv design, passar alla skärmstorlekar
  • Snabbväljare med översikt där man kan filtrera mellan dag/tid/biograf/film
  • Ämnen

SF Bio AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer.

Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.