PwC väljer Companyexpense Svenska AB som programvaruleverantör av tjänsten MyBusiness Kvitto

När PwC Sverige den 7 juni utökar funktionaliteten i sin affärsplattform MyBusiness med en automatiserad kvittohanteringsfunktion kallad MyBusiness Kvitto så väljer PwC bolaget Companyexpense Svenska AB som leverantör.

-Vi är väldigt stolta och glada att ha fått förtroendet från PwC att göra den här utökningen av tjänster för alla kunder som använder MyBusiness, säger Per Einarsson, VD på Companyexpense.

-Det här innebär flera fördelar för användarna. Framförallt kommer företagen att få ett helt digitalt flöde från början till slut. Från användandet av betalkort till utläggsredovisningen men även för att digitalisera och kategorisera fysiska kvitton då dessa enkelt fotas och lagras i molnet.

En uppskattad funktion är kvittotolken som läser belopp, moms och datum direkt ur bilden samtidigt som användaren gör sin utläggsredovisning, fortsätter Per Einarsson.

Per Einarsson, VD på Companyexpense Svenska AB, per.einarsson@companyexpense.se, +46 73 440 42 22

För mer information om MyBusiness läs på http://info.pwc.se/mybusiness eller mer om PwC på www.pwc.se

• Webbtjänster

Om Companyexpense Svenska AB