Sport Expense - Nu lanseras en ny tjänst för alla idrottsföreningar.

Nu lanseras Sport Expense för iPhone, Andorid och Windows Phone. Sport Expense är en kostnadsfri tjänst som gör det enkelt att hantera utlägg och betalningar inom idrottsföreningar.

Aktiva, ledare, föräldrar, kassörer och funktionärer. Många är engagerade i en eller fler idrottsföreningar och gör ofta utlägg som ska redovisas. Med Sport Expense får du en direkt koppling till föreningen. Förutom utläggshantering har du också tillgång till nyheter, kalender, uppdateringar från sociala kanaler och meddelanden.

- Utlägg är vanligt förekommande inom idrotten. Processen är ofta bökig och svår då papperskvitton hela tiden ska sorteras och redovisas regelbundet. I takt med att vi går mot en digital kvittohantering och nästan alla använder appar i mobiler har vi nu gjort det möjligt att registrera och redovisa utlägg direkt i telefonen, säger Håkan Åman, VD på Findity.

www.sportexpense.se kan man registrera sin förening kostnadsfritt och utse vilka som ska ha tillgång till utläggshanteringen i appen. Som användare har man sen tillgång till appen där kvitton kan registreras manuellt genom inscanning eller få det digitalt från en ansluten butik som redan använder Sparakvittot för digitala kvitton. Utläggsrapporter skapas enkelt direkt i appen och skickas in direkt till administratören som har alla rapporter arkiverade i molntjänsten.

- Som aktiv inom idrotten vet vi att det är viktigt att förenkla administration som kan ta bort fokus från sitt idrottande. Vi kommer se fler digitala, mobila tjänster som underlättar inom föreningslivet och vi kommer utveckla Sport Expense i takt med denna utveckling, säger Håkan Åman.

Twittra detta: Sport Expense - Nu lanseras en ny tjänst för alla idrottsföreningar. @SportExpense

För ytterligare information vänligen kontakta:
Håkan Åman, VD, Findity
Mobil: 0704 – 262 626