Stor efterfrågan på Sparakvittots lösning för snabbare hantering av utläggsredovisningar

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 07:03 CEST

Expansiva Sparakvittot stärker verksamheten ytterligare att möta ökad efterfrågan

Efterfrågan på Sparakvittots digitala kvittolösning har ökat markant under de senaste månaderna. Intresset är stort bland konsumenter, inom handeln och inte minst inom ekonomi-och redovisningsbranschen där man ser stora fördelar med en digital kvittolösning för hantering av utläggsredovisningar. För att möta marknadens ökade efterfrågan har Sparakvittot anställt Anna Olhammer som ny Customer Relations Manager i VästSverige med fokus på partners och nyförsäljning samt det allt mer växande behovet av en digital kvittolösning inom ekonomi- och redovisningsbranschen.

Sparakvittot är en digital tjänst som hjälper kunden att snabbt, enkelt och automatiskt lagra kvitton digitalt, med åtkomst via nätet eller mobilen. Kunden kan spara sina kvitton på flera olika sätt: direkt vid inköp, senare uppladdning, eller skicka eller mejla dem från sin mobil eller dator. Kunden tappar aldrig bort något kvitto, kan komma åt dem när som helst. Tjänsten har fått stor uppmärksamhet i Sverige och ämnet digitala kvitton har under en längre tid varit ett hett debattämne.

Även ekonomi- och redovisningsfunktionen på företagen ser stort potential i Sparakvittots digitala kvittotjänst, inte minst vid hjälp att snabba upp och få kontroll över arbetet med utläggsredovisningar. Utläggsredovisning är sällan en favoritsysselsättning och tar ofta oskäligt mycket tid, särskilt om den anställde inte gör utläggsredovisning på regelbunden basis. Är personen i fråga mycket kvalificerad kan man även ifrågasätta att personens tid ska läggas på sådan administration istället för att fokusera på t ex ökad försäljning och förbättrad kundvård.

Med hjälp av Sparakvittots digitala kvittolösning ser företagen således en stor möjlighet att spara både tid och pengar samtidigt som de uppnår miljövinster. Med Sparakvittots lösning minskas även frustrationen bland de anställda, lösningen frigör tid som kan spenderas på andra viktiga arbetsuppgifter än administration av utlägg.

För att möta den kraftiga efterfrågan har Sparkvittot anställt ytterligare en person inom Customer Relations. Anna Olhammer ska med bas i Göteborg fokusera och möta den allt mer ökande efterfrågan från ekonomi- och redovisningsbranschen. Anna har under många år arbetat som Customer Support Relationship Management på StreamServe, det framgångsika företaget som startades av Sparakvittots grundare. I sin nya roll som Customer Relations Manager kommer Anna arbeta både med partnerhantering samt nyförsäljning i region VästSverige.

-  Vi har under en längre tid sett en ökad efterfrågan på vår tjänst bland ekonomi- och redovisningsbranschen. Sedan Skatteverket godkände vår digitala kvittolösning har naturligtvis intresset ökat ytterligare, både från handeln, företag samt från konsumenterna. Konsumenterna vill kunna spara sina kvitton enkelt, för att spara dem till utläggsredovisningar mm på ett modernt och miljövänligt sätt i sin digitala kvittolåda. För Sparakvittots bearbetning av ekonomi- och redovisningsbranschen kommer Anna att vara en mycket viktig nyckelspelare, säger Håkan Åman, VD för Sparakvittot

För ytterligare information vänligen kontakta:Håkan Åman, VD, SparakvittotMobil: 0704 – 262 626
Epost: hakan.aman@sparakvittot.se

Bra länkar

Publiceringsbara bilder och grafik

Sparakvittot

Så fungerar det att spara kvitton digitalt

Kort film om hur det fungerar

Twittra detta: @Sparakvittot Sparakvittot stärker verksamheten ytterligare i VästSverige,se http://bit.ly/sNnU3R

Om Sparakvittot: Sparakvittot är en molnbaserad tjänst för digital lagring av kvitton som hjälper handeln kommunicera med kunderna för ännu starkare kundrelationer. Med hjälp av tjänsten Sparakvittot kan konsumenterna kostnadsfritt spara sina kvitton och värdehandlingar digitalt, för en bättre överblick på inköp och ordning på kvitton och garantier. Handeln får en möjlighet att anpassa sin kundkommunikation baserat på t ex tidigare köpta varor så att kommunikationen blir både träffsäker och relevant. Sparakvittot.se grundades 2009 och ägs av bolaget Findity AB med kontor i Ludvika, Stockholm och Göteborg. Läs mer på www.sparakvittot.se.

We provide infrastructure for digital receipts and offer services based on this infrastructure. Sparakvittot, SportExpense and CompanyExpense, GreenBin

Kommentarer (0)