Frasiga fisknyheter från Findus på 100% fiskfilé

Frasiga fisknyheter från Findus på 100% fiskfilé

Frysdisken har fått ett tillskott på hela tre MSC-märkta panerade fisknyheter. Fisk är en sund proteinkälla som är rik på Omega 3 och har lågt innehåll av mättat fett. Våra Frasiga nyheter är inget undantag.

Många har en felaktig bild av att panerad fisk inte är hälsosam mat. Panerad fisk är nyttig och bra mat, tillverkad av bara några få enkla ingredienser som mager Torsk eller Alaska Pollock, brödsmulor av specialbakat bröd och rapsolja.

Fisk ger en mängd olika näringsämnen som är nödvändiga för att hålla oss hälsosamma, och eftersom det finns så många sätt att tillaga och äta fisk är det enkelt att njuta av rekommendationen att äta fisk två till tre gånger i veckan. Glöm inte bort att panerad fisk också är fisk. Att äta panerad fisk någon gång i veckan ger trevlig variation i veckans fiskmeny och är ett utmärkt alternativ som dessutom brukar uppskattas av de yngre familjemedlemmarna. Att ersätta en del av det mättade fettet från vardagsklassiker som t.ex. korv, köttbullar och hamburgare med omega-3 fettsyror från panerad fisk och fiskpinnar är ett bra val.

Självklart är all Findus vildfångade fisk MSC-märkt för en hållbar framtid.

Bra mat. Helt enkelt.
Lättpanerade fiskfiléer med franska örter, har en tunn och spröd panering med fin smak av rosmarin och timjan. Fiskfiléerna är panerade med brödsmulor från vårt specialbakade bröd.

Fullkornspanerade fiskfiléer är gjorda på saftiga fiskfiléer panerade i brödsmulor av 100% fullkorn. De renskurna fiskfiléerna är panerade med smulor från vårt allra finaste fullkornsbröd.

Våra gyllene och Frasiga fiskpinnar av 100% fiskfilé, passar lika bra till klassisk pressad potatis som i en smakrik fisktacos.

Press och bloggare kan beställa produktcheckar av Christina.Nattochdag@se.findus.com
Ange ditt namn, tidning/blogg samt din postadress.