Bland de bästa i Sverige, inte nog för Findwise

Press Release   •   Jun 09, 2017 12:29 CEST

Findwise Great Place to Work Europe

Findwise har under 2017 blivit utnämnda till topp 10 Bästa Arbetsplatser i Sverige. Findwise är också nominerad till Employer of the Year i European Business Awards. Igår kväll i Paris utsågs Findwise dessutom till topp 50 Bästa Arbetsplatser i Europa.

På dryga tio år har Findwise gått från att leverera traditionella söklösningar till textanalys, machine learning och egen produktutveckling. Samtidigt som medarbetarnöjdheten bara växer.

- Nerifrån-och-upp-perspektivet är viktigt för oss, säger Emilie Nordfält som ansvarar för Talent Management. Det innebär en balans mellan att möta marknadens behov, våra talangers önskemål att arbeta med de senaste teknikerna och stort internt engagemang för företagsutveckling.

Findwise bjuder in alla medarbetare till workshops inför affärsplanering för framtida strategier. Medarbetare får möjlighet att påverka företagets riktning vilket ger ett tydligt syfte i det dagliga arbetet.

- Jag är övertygad att deltagandet, kompetensutvecklingen och att arbeta i värdeskapande projekt är vad som gör oss till en populär arbetsgivare, fortsätter Emilie. Och att vi har pingisbord såklart och riktigt kul tillsammans!

A Great Place to Work

Great Place to Work® hjälper organisationer inom alla branscher och av alla storlekar att utvärdera och utveckla sin arbetsplatskultur. De som rankas allra högst i medarbetarundersökningar erhåller kvalitetsutmärkelsen Europas Bästa Arbetsplatser.

Medarbetarundersökningen som genomfördes på Findwise 2017 visade att 96% av medarbetarna tycker att Findwise är en ”great place to work”. Nedan följer ett par kommentarer om varför:

”Jobbar med teknik i framkant”

”Aktuell och spännande verksamhet…”

”Ytterligare ett plus är att jag får jobba med otroligt spännande företag och projekt”

”Det är en god stämning oss medarbetare emellan, och den sociala processen möjliggör för nyanställda att snabbt komma in i gruppen”

Hela listan på Europas Bästa Arbetsplatser

Vill du också bli en del av Findwise härliga gäng och få möjlighet att påverka företagsutvecklingen? Aktuella lediga tjänster: career.findwise.com

Emilie Nordfält, emilie.nordfalt@findwise.com, +46 707 722 224

Findwise will add business value for organisations where information is a priority by enabling them with business critical solutions and applications. Put briefly, we help companies find, analyse and act on information!

After 10 years of consultancy, research and development we can proudly say that we are global experts in Search and Findability. On top of that you can rely on experience of more than 300 clients and over 800 successfully tailor-made findability projects. No matter what industry or department, we will provide you with a business critical solution that transforms information into knowledge. www.findwise.com

Comments (0)