Findwise tillsätter sin första VD

Press Release   •   Mar 07, 2018 11:24 CET

Catarina Gunneberg, Findwise första VD

Findwise AB’s styrelse har utsett Catarina Gunneberg till VD. Catarina kommer närmast från en ledande position inom Volvo Group IT och har arbetat med Information Management & Analytics sedan 2009. De senaste fyra åren har Catarina varit en ledande kraft i Volvo Group Analytics-satsning.

Findwise grundades 2005 ur behovet att lösa informationsutmaningar och har sedan dess arbetat med ledande teknik inom AI, maskininlärning och textanalys.

-Likt resan och erfarenheten med Volvo Group ser jag att Findwise rör sig från klassisk informationsförvaltning mot analys och AI. Findwise enorma kunskapskapital, framförallt inom sökteknik och Information Management, kommer att vara avgörande när vi hjälper våra kunder att bli mer datadrivna, säger Catarina.

Idag har Findwise +120 experter inom Information Management, Data Science och sökteknik. Findwise är ett värderingsstyrt och prisbelönat företag som sedan starten haft en stark organisk tillväxt. Fler än 450 kunder världen över har visat förtroende för Findwise tjänsteutbud, i över 1700 projekt.

-Vi har alltid drivits av en stark värdegrund och haft en tydlig startup-mentalitet i vår organisation, säger Bengt Rodung styrelseordförande och medgrundare. För att ta verksamheten till nästa nivå och lyckas tillgodose marknadens ökade behov av datadrivna tjänster vill vi samla kraften i ett enat Findwise med Catarina i spetsen.

För mer information, kontakta:

Catarina Gunneberg, catarina.gunneberg@findwise.com, +46708504066

Bengt Rodung, bengt.rodung@findwise.com, +46730667140

Findwise är ett prisbelönt och växande IT-företag med konsulter i Sverige, Danmark, Norge och Polen. Genom att leverera affärskritiska lösningar, analyser och sökapplikationer skapar Findwise affärsvärde hos organisationer där information prioriteras. Kort sagt hjälper vi företag att hitta, analysera och agera på information. Som plattformsoberoende erbjuder Findwise expertis, kunskap och erfarenhet av ledande teknologier inom sök och analys från följande partnerföretag: HPE, Microsoft, Google, IBM Watson, LucidWorks, Splunk, Apptus och Open Source (Apache Lucene/Solr, Hadoop and Elasticsearch).

www.findwise.com

Comments (1)

You have no need to loss of your patience due to the expensive games, now another way is ready for you which is come with the free version of the game and this type of teh setup you have no need to download while on the online access you can continue of you play yahtzee free online.

- free yahtzee - Jul 28, 2018 07:14 CEST