​Finja signerar 5-årigt avtal med JM

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2018 10:20 CEST

Finja Prefab och JM, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden, har tecknat ett 5-årigt avtal där Finja Prefab kommer att leverera prefabricerade betongytterväggar till deras nya bostäder. Ytterväggarna förses med ett putssystem som systerbolaget Finja Betong levererar. Avtalet gäller från 2019 och innebär ytterväggar till ca 300-600 lägenheter de kommande åren.

– Vi är glada att få leverera våra prefabricerade betongytterväggar till JMs bostäder. Betongväggarna ger en tung stomme och betong som material är det bästa valet för bostäder då det är brandsäkert, fuktsäkert och har en lång livslängd, säger Kaj Grönvall, VD Finja Prefab.

Finja Prefab är en komplett stomentreprenör som bygger och utvecklar framtidens hållbara flerfamiljsbostäder, kontor, offentliga byggnader samt industri- och lantbruksbyggnader med våra stomkoncept. Vi är en rikstäckande aktör vilket innebär att all vår tillverkning är närproducerad.