Hållbar betongstomme till TePe:s nya produktionslokal

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2019 08:43 CEST

Finja Prefab levererar betongstommen till munhygienföretaget TePe:s nya produktionslokal i Fosie, Malmö. När företaget behövde bygga till för sina produktionslokaler föll valet på Finja Prefabs betongstomme.

Byggnaderna som blir 3500 m2 kommer att inrymma produktionslokaler samt kontor och ligger i anslutning till företagets befintliga lokaler. Finja Prefabs egna montörer har varit på plats för att montera betongstommen. Montaget startade i slutet på februari och har löpt på enligt tidplan. Er-Ho bygg är totalentreprenör.

- Med Finja Prefabs betongstomme får man en hållbar och stabil stomme. Byggnaden kräver minimalt med underhåll och har en lång livslängd. Viktiga aspekter för en kund som TePe, som investerar och satsar för framtiden, säger Kaj Grönvall, vd Finja Prefab.

Finja Prefab är en komplett stomentreprenör som bygger och utvecklar framtidens hållbara flerfamiljsbostäder, kontor, offentliga byggnader samt industri- och lantbruksbyggnader med våra stomkoncept. Vi är en rikstäckande aktör vilket innebär att all vår tillverkning är närproducerad då vi har produktionsanläggningar runt om i Sverige.